Σάββατο 29 Νοεμβρίου 2025

ΝΑΟΣ ΟΣΙΑ ΞΕΝΗΣ (ΝΙΚΑΙΑ)ΚΑΙ ΤΑ ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΑ ΛΕΙΨΑΝΑ.


 






Πανηγυρίζει ο ιστορικός και προσφυγικός Ιερός Ναός της Οσίας Ξένης στη Νίκαια
Την Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2023, ο Ιερός Ναός της Οσίας Ξένης στη Νίκαια πανηγύρισε τη μνήμη της Οσίας και των δύο θεραπαινίδων της.
Ο ναός έχει βαθιές ιστορικές ρίζες και είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τους Μικρασιάτες πρόσφυγες της περιοχής. Αρχικά, λειτούργησε μέσα σε ένα πλυντήριο. Αργότερα, ξεκίνησε η ανέγερση του σημερινού ναού στη συμβολή των οδών Ικονίου και Κορδελιού (σημερινή Κύπρου). Η κατασκευή του χρηματοδοτήθηκε και ολοκληρώθηκε από τους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή, οι οποίοι είχαν καταγωγή, κυρίως, από τα Μύλασσα και την Πισιδία της Μικράς Ασίας.
Πρώτος ιερέας του ναού υπήρξε ο Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος Ιωαννίδης από τα Μύλασσα, ο οποίος μετέφερε και μέρος του λειψάνου της Οσίας Ξένης. Επίσης, ο άμβωνας, το δεσποτικό και εικονίσματα μεταφέρθηκαν από τα Βουρλά της Μικράς Ασίας. Οι Δαρδανελλιώτες μετέφεραν επιπλέον την Τιμία Κάρα της Οσίας.
Τμήμα του ιερού λειψάνου δωρήθηκε στον Ναό της Οσίας στη Νίκαια από την Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου.
 
Η ιστορία του  θαυματουργού λειψάνου!
Οσιας Ξένης και Νεομαρτυρός. 
 
Το λείψανο της Οσίας Ξένης έμεινε για μεγάλο χρονικό διάστημα στον τόπο της ταφής της, στα Μύλασα της Καρίας. Κάποτε, όμως, για λόγους που παραμένουν άγνωστοι –πιθανόν εξαιτίας τουρκικών επιδρομών– έγινε η μετακομιδή των λειψάνων της στη Σηλυβρία (σημερινή πόλη: Silivri) της Ανατολικής Θράκης επί της Προποντίδας.
Προφορικές μαρτυρίες που μεταδόθηκαν από στόμα σε στόμα αναφέρουν πως το λείψανο διατηρούνταν μέχρι το 1906 σχεδόν ακέραιο. Έφερε μάλιστα σε πολλά σημεία δέρμα και σάρκα. Περιβαλλόταν από το ασκητικό ράσο, χρώματος μελανού. Ακόμα και τα σανδάλια της Οσίας διατηρούνταν σε καλή κατάσταση.
Ο νεομάρτυρας Θεόδωρος γεννήθηκε το
1670 σε ένα χωριό της Τρωάδας, τα Ερένκιοι, και μαρτύρησε στα Δαρδανέλια στις 2 Αυγούστου 1690. Ενώ εξασκούσε το επάγγελμα του επεξεργαστή σουσαμιού, ένας πλούσιος Τούρκος προσπάθησε να τον εξαναγκάσει σε εξισλαμισμό, τον οποίο όμως αρνήθηκε ο Θεόδωρος, δηλώνοντας ότι είναι χριστιανός και θέλει να πεθάνει ως τέτοιος. Μετά από βασανιστήρια, αποκεφαλίστηκε, ενώ το 1922 ο ιερέας Κωνσταντίνος Οικονόμου μετέφερε την Αγία Κάρα του στη Νίκαια, όπου φυλάσσεται στον Ιερό Ναό της Οσίας Ξένης. Σύμφωνα με την εκκλησιαστική παράδοση και τις ιστορικές μαρτυρίες, η Αγία Κάρα του Νεομάρτυρα Θεοδώρου μεταφέρθηκε στη Νίκαια από τον ιερέα Πατήρ Κωνσταντίνο Οικονόμου το 1922. Η παρουσία ιερού λειψάνου τιμάται από τους πιστούς, και αναφέρονται διάφορα θαύματα που συνέβησαν αρχικά στον τόπο του μαρτυρίου του, τα Δαρδανέλια, πριν ακόμημεταφερθούν τα λείψανα.
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ. 

Τετάρτη 26 Νοεμβρίου 2025

ΠΗΓΗ ΑΓΙΟΥ ΣΙΛΑ ΠΕΝΤΕΛΗ



 




«[Ο Σίλας ήταν] συνεργάτης του κορυφαίου Αποστόλου Πέτρου, ο οποίος [μάλιστα] τον χαρακτηρίζει ως «πιστό ἀδελφό» στην πρώτη του επιστολή, [κάτι που είναι] ενδεικτικό [της σχέσης τους]. Άλλωστε, μέσα από την επίγεια βιοτή και την ιεραποστολική του δράση, διακρίθηκε για τον ένθερμο ζήλο, την ακλόνητη και ζωντανή πίστη, το θυσιαστικό φρόνημα και την αξιομνημόνευτη καρτερία.
Η μεγάλη αναγνώριση της προσωπικότητος του αγίου Σίλα στην Εκκλησία των Ιεροσολύμων, όπου μνημονεύεται ως «ἡγούμενος ἐν τοῖς ἀδελφοῖς», παρακίνησε τους υπόλοιπους Αποστόλους να επιλέξουν αυτόν και τον Ιούδα, τον επονομαζόμενο Βαρσαβά, για να συνοδεύσουν τους Αποστόλους Παύλο και Βαρνάβα στην Αντιόχεια.
Ο Σίλας, ο πιστός και ένθεος αυτός συνακόλουθός του [ενν. του Παύλου], επέδειξε αξιοθαύμαστη υπομονή και καρτερία, αλλά και ξεχωριστή αυτοθυσία, γεγονός που εγκωμιάζεται στο βιβλίο των Πράξεων των Αποστόλων.
Θεραπευτική ιδιότητα: Το νερό της πηγής μέσα στον ναό του Αγίου Σίλα θεωρείται θαυματουργό και θεραπεύει διάφορα δερματικά προβλήματα. Ο Άγιος Σίλας συνδέεται με το νερό, κυρίως μέσω του θαυματουργού αγιάσματος στον ναό του στη Σορωνή Ρόδου, το οποίο θεωρείται ότι θεραπεύει δερματικές παθήσεις. Σύμφωνα με διηγήσεις, ένας Αιγύπτιος Μπέης με δερματική νόσο θεραπεύτηκε εντελώς αφού λούστηκε με το νερό της πηγής.»
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

ΛΗΨΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΣΩΜΑ ΠΑΙΔΙΟΥ ΣΠΗΛΙΑ ΝΤΑΒΕΛΗ ΠΕΝΤΕΛΗ.


 

"Προσέξτε την ενέργεια που έχει κολλήσει στο χέρι του πιτσιρικά μέσα στο σπήλαιο Νταβέλη της Πεντέλης· μου θύμισε τις φωτογραφίες από εκτοπλάσματα. Στις πνευματιστικές πεποιθήσεις, το εκτόπλασμα θεωρείται μια ουσία ή ενέργεια που εκβάλλεται από το σώμα ενός μέντιουμ κατά τη διάρκεια μιας ύπνωσης, μέσω της οποίας μπορούν να επικοινωνήσουν με πνεύματα."

ΥΓ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΟΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΚΡΥΨΟΥΜΕ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΜΙΚΡΟΥ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

Ο ΟΦΘΑΛΜΟΣ ΤΩΝ ΒΡΑΧΩΝ.(ΣΠΗΛΙΑ ΤΟΥ ΝΤΑΒΕΛΗ ΠΕΝΤΕΛΗ)

 





Πολύ έχουν πει ότι τα βουνά είναι ζωντανά  προσέξτε στην λήψη στον βράχο στην σπήλια του Νταβέλη ο φωτογραφικός φυλάκισε ένα μάτι με ίσχυα κόρη  στα βράχια.. 

·  Η φύση είναι ζωντανή" είναι κατά κύριο λόγο μια μεταφορική έκφραση που τονίζει τον δυναμικό, αλληλένδετο χαρακτήρα του φυσικού κόσμου.

·  Επιστημονικά, η φύση περιλαμβάνει τόσο τα ζωντανά (οργανισμοί) όσο και τα άβια συστατικά (χώμα, πέτρες, νερό, αέρας). Τα άβια συστατικά στερούνται των βασικών χαρακτηριστικών του βιολογικού ορισμού της ζωής (μεταβολισμός, αναπαραγωγή, κυτταρική δομή, κ.λπ.).

·  Πνευματικά/Μεταφυσικά, ορισμένοι αποδίδουν ενέργεια ή "ψυχή" σε άβια υλικά όπως οι λίθοι, αν και αυτό δεν βασίζεται σε επιστημονικά δεδομένα.

  •  

Ο ορισμός της ζωής είναι όντως ένα περίπλοκο ζήτημα, αλλά ο σύγχρονος βιολογικός ορισμός,, παραμένει ο βασικός άξονας της επιστημονικής κοινότητας.

 

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΜΟΡΦΗ ΣΤΟΝ ΝΑΟ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΠΗΛΙΑ ΝΤΑΒΕΛΗ.


 

Ο αναγνώστης ας προσέξει την μορφή που υπάρχει στο παράθυρο του ναού του Άγιου Νικόλαου στην Πεντέλη στην σπήλια του Νταβέλη  .ο καθένας ας κρίνει τι είναι.

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ  

ΟΠΤΑΣΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ


 Οπτασία εντός του εσωτερικού του νάου της σπήλια του Νταβέλη.

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ  

ΟΠΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΥΜΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΑ ΣΟΦΟ ΠΕΝΤΕΛΗ

 

 

 


 Η σπηλιά είναι συχνά το επίκεντρο αναφορών για οπτασίες, παράξενα φώτα και ενέργειες. Το δημοσίευμα ή το ντοκουμέντο από τον Γρηγόρη Τσουκαλά εντάσσεται σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο.H λήψη της φωτογραφία δείχνει μία οπτασία που θύμηση αρχαίο έλληνα σοφό !Οι Αρχαίοι έλληνες θεοί στον χώρο? Η λήψη και η οπτασία έγιναν στο εσωτερικό της σπηλιας του Νταβέλη στην πέντελη

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ-ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΌ ΥΛΙΚΌ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΗΕΤΙΩΝΕΙΑΣ ΠΥΛΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ

 













Ο αρχαιολογικός χώρος της Ηετιώνειας Πύλης βρίσκεται στον λόφο Καστράκι της Δραπετσώνας και αποτελεί μέρος των τειχών του αρχαίου λιμένος του Πειραιά.
Προέλευση Ονόματος:
Η πύλη ονομάστηκε προς τιμήν του μυθικού ήρωα Ηετίωνα του Πειραιέως. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Ηετίων κυρίευσε την πόλη του Πειραιά.
Τοποθεσία και Προστασία:
Βρίσκεται στα δυτικά του αρχαίου λιμένα του Κανθάρου (το σημερινό κεντρικό λιμάνι του Πειραιά) και είχε ως σκοπό την προστασία του.
Ιστορικά Στοιχεία και Κατασκευή:
  • Αρχική Ιδέα: Ο Θεμιστοκλής έπεισε τους Αθηναίους να οχυρώσουν τον Πειραιά (γύρω στο 482 π.Χ.) για να αντιμετωπίσουν πιθανή επίθεση από ξηράς.
  • Χρονολόγηση: Η κατασκευή της πύλης ξεκίνησε τότε και συνεχίστηκε επί Κίμωνα και Περικλή. Η χρονολόγηση των σωζόμενων οχυρώσεων καλύπτει διαφορετικές φάσεις, από τον 5ο π.Χ. αιώνα έως το τέλος του 3ου π.Χ. αιώνα.
  • Λειτουργία: Η πύλη κατασκευάστηκε το 411 π.Χ. και ήταν μία από τις δύο εισόδους της οχυρωμένης πόλεως του Πειραιά, από την οποία διέρχονταν αποκλειστικά στρατιωτικές δυνάμεις.
  • Σημασία: Τα Θεμιστόκλεια τείχη, μέρος των οποίων είναι η Ηετιώνεια Πύλη, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα έργα της αρχαίας ελληνικής οχυρωματικής.

Ορατά Ευρήματα και Φάσεις:
Ο χώρος στο Καστράκι είναι ο μεγαλύτερος επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος του Πειραιά. Εκεί διακρίνονται (με τη βοήθεια βέβαια των αρχαιολόγων) τα Θεμιστόκλεια και τα Κονώνεια τείχη, καθώς και ύστερες ρωμαϊκές κατασκευές, οι οποίες είναι κυκλικές σε αντίθεση με τις ορθογώνιες ελληνικές.
Αποκατάσταση και Ανάδειξη:
  • Καταστροφή: Η αρχική οχύρωση ήταν φανερή μέχρι τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, οπότε οι βομβαρδισμοί και το μπάζωμα της περιοχής κατέστρεψαν και εξαφάνισαν μεγάλο μέρος του μνημείου.
  • Εργασίες: Την περίοδο 1997-2001 πραγματοποιήθηκαν εργασίες αποκάλυψης, αποκατάστασης και ανάδειξης του χώρου σε δύο φάσεις, με την επίβλεψη του εφόρου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Πειραιά κ. Σταϊχάουερ, της αρχαιολόγου κ. Αγγ. Πούλιου, της αρχιτέκτονος κ. Φ. Καρασσάβα και του ειδικευμένου συνεργείου του κ. Ζ. Κουσνέρεφ.
  • Χορηγοί: Σημαντική ήταν η βοήθεια και η γενναία χρηματοδότηση από χορηγούς, όπως ο κ. Ι. Πολυχρονόπουλος και ο ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς). 
  • ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ