Το όνομα «Όμηρος» σύμφωνα με τον ιστορικό Έφορο ετυμολογείται από το « ο μή ορών», δηλαδή, Αυτός Που Δεν Βλέπει... Το ότι ο Όμηρος ήταν τυφλός έχει τρεις ερμηνείες... (Η 3η ήταν για μένα, η ορθή)... Η Τρίτη ερμηνεία αφορά την τυφλότητα ως συμβολισμό «Εσωτερικής Όρασης», όπως μας αποκαλύπτει ο Πρόκλος, μιας και ο Όμηρος αποκάλυπτε ύψιστες θεολογικές και κοσμολογικές έννοιες, για την απόκτηση των οποίων δεν χρειάζονται οι αισθήσεις μας, αλλά μόνο η νόηση. Ο Όμηρος δεν ήταν απλά ένας ραψωδός, που συνέθετε με σκοπό την ψυχαγωγία, αλλά ένας σοφότατος δάσκαλος που με τρόπο μυσταγωγικό και μέσω ποιητικών αλληγοριών, δίδαξε περί του παντός... Ο Ηράκλειτος ο Αλληγοριστής, αποκαλούσε τον Όμηρο: «Mέγα ιεροφάντη του Ουρανού και των Θεών... αυτόν που άνοιξε τους άβατους και αποκλεισμένους για τις ανθρώπινες ψυχές δρόμους, προς τον Ουρανό». Ο Όμηρος αποδεικνύεται επίμονος – και δίνει μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια – και σε ό,τι αφορά τον αριθμό των δώρων του Αγαμέμνονα προς τον Αχιλλέα, του Πρίαμου προς τον Αχιλλέα, ακόμη και των λάφυρων μετά από συγκεκριμένες μάχες. Ολόκληρη η Ιλιάδα περιγράφει μια περίοδο 51 ημερών (5+1=6, οπότε καταλήγουμε και πάλι σε πολλαπλάσιο του αριθμού τρία), ενώ εννέα μέρες διαρκεί ο λοιμός και 12 η απραξία του Έκτορα. Επιπλέον, «τρεις φορές τίναξε ο Θεός Απόλλωνας τη φωτεινή του ασπίδα στην Ε’ Ραψωδία, τρεις φορές σκάλωσε ο Πάτροκλος στο τείχος» κτλ, σημειώνει. Όπως εκτιμά η διδάκτωρ φιλοσοφίας Αναστασία Τσώνη, τόσο στην Ιλιάδα, όσο και στην Οδύσσεια, χρησιμοποιεί με αξιοσημείωτο τρόπο στις αναφορές του χαρακτηριστικούς αριθμούς από το ένα ως το εννέα και τα πολλαπλάσιά τους, ενώ το ίδιο το μέτρο των στίχων διαπνέεται από αρμονία που θυμίζει τα πυθαγόρεια μαθηματικά μοντέλα. Οι Έλληνες όμως δεν ενσάρκωσαν μονάχα την αθάνατη δόξα, αλλά και τα οδυνηρά πάθη των Ομηρικών ηρώων, γι’ αυτό και ο Πλάτωνας είχε δίκιο όταν έγραφε, ότι η επιφανειακή ανάγνωση και μη εμβάθυνση στα εσωτερικά νοήματα των Επών, ωθούσαν τους νέους σε μία εγωκεντρική στάση ζωής, οξύνοντας το θυμικό και την επιθυμία τους για δόξα. Ο ίδιος ο Όμηρος μάλιστα, μας δίνει μία έμμεση επιβεβαίωση περί του λόγου το αληθές, όταν παρουσιάζει τον Οδυσσέα ενώπιον των μνηστήρων, να είναι ο μοναδικός που καταφέρνει να τεντώσει το θρυλικό του τόξο, περνώντας το βέλος μέσα από το κεφάλι 12 τσεκουριών, τα οποία συμβολίζουν, το «Μυητικό» του Ταξίδι μέσα από τις 12 δοκιμασίες, που κατόρθωσε να φέρει εις πέρας....
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου