Η πόλη διέπεται από χιλιάδες συνθήματα, σλόγκαν που είναι διασκορπισμένα γύρω μας. Άλλοτε θα τα βρείτε γραμμένα σε τοίχους, άλλοτε σε αφίσες, άλλοτε σε ταμπέλες καταστημάτων. Οι πάντες προσπαθούν να αφήσουν ένα κομμάτι από αυτό το συνθηματικό παζλ ή ακόμα και να μονομαχήσουν με σκοπό να επικρατήσουν μέσα από αυτά. Οι εταιρείες προσπαθούν να αφήσουν το δικό τους σύνθημα και πληρώνουν αδρά για να είναι όσο πιο “πιασάρικο” γίνεται. Πολιτικές ιδεολογίες σκορπούν τις ιδέες τους και τα σλόγκαν τους παντού στο χώρο της πραγματικότητας. Απλοί πιτσιρικάδες γράφουν τα δικά τους συνθήματα σε τοίχους, παγκάκια και αλλού. Οι πάντες προσπαθούν με αυτόν τον τρόπο να αφήσουν τα ίχνη τους στον χώρο, είτε συνειδητά, είτε ασυνείδητα. Σκέψου φίλε αναγνώστη το εξής: ένα σύνθημα, οποιουδήποτε είδους και τρόπου γραφής, σχετίζεται με τη δύναμη του γραπτού λόγου. Έχει ουσιαστική σημασία στον περαστικό που θα το δει έστω και φευγαλέα, καθώς θα εντυπωθεί στον υποσυνείδητο νου του, προσπερνώντας τα φίλτρα της συνείδησης. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι, οι πολιτικές ομάδες μονομαχούν κυριολεκτικά, ώστε να επικρατήσει το σύνθημα τους σε πολυσύχναστους χώρους, ενώ παράλληλα τα πιο εμπορικά και πολυσύχναστα σημεία πληρώνονται αδρά για την εκμετάλλευση τους από τις διάφορες διαφημιστικές εταιρείες. Ας αφήσουμε την πλευρά του δρώντα και ας περάσουμε στην πλευρά του παρατηρητή. Σκεφτείτε τον εαυτό σας ως ένα χωνί που ρουφάει ασυνείδητα τα συνθήματα και την πληροφορία τους, καθώς κινείστε εντός της πόλης. Αυτά τα συνθήματα μπορούν να διαμορφώσουν ακόμα και την ίδια προσωπικότητα σας ή την δημιουργική σας πραγματικότητα. Το θέμα λοιπόν είναι εάν θα λειτουργήσετε ή όχι ως συνειδητοί παίκτες, ώστε να φιλτράρετε ότι εισέρχεται στο νου σας μέσω του οπτικού νεύρου. Σκεφτείτε επίσης, ότι όταν κινείστε με κάποιο μέσο (αμάξι, ΜΜΜ) η υποβολή είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς η ταχύτητα δεν επιτρέπει την πλήρη καταγραφή και κατά συνέπεια το φιλτράρισμα και την συνειδητοποίηση της όποιας πληροφορίας. Φυσικά όλα τα παραπάνω μπορείτε να τα βρείτε σε τεχνικές marketing και διαφήμισης, όσο για μένα που σας τα λέω όλα αυτά, πείτε ότι είμαι σαν εκείνο το παράξενο ινδιάνικο πνεύμα που λεγόταν Άκου Άκου και που μάζευε όλες τις πληροφορίες, τις ανασύνθετε και έδινε στους αδαείς ιθαγενείς νέες ιδέες. Άλλωστε, όπως έχω πει χιλιάδες φορές, η ζεύξη δύο ή περισσότερων πραγμάτων προκαλεί πάντα την γέννηση νέων καταστάσεων.
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ