Δευτέρα 24 Νοεμβρίου 2025

ΟΠΤΑΣΙΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΗΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ


 Οπτασία εντός του εσωτερικού του νάου της σπήλια του Νταβέλη.

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ  

ΟΠΤΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΥΜΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΑ ΣΟΦΟ ΠΕΝΤΕΛΗ

 

 

 


 Η σπηλιά είναι συχνά το επίκεντρο αναφορών για οπτασίες, παράξενα φώτα και ενέργειες. Το δημοσίευμα ή το ντοκουμέντο από τον Γρηγόρη Τσουκαλά εντάσσεται σε αυτό το γενικότερο πλαίσιο.H λήψη της φωτογραφία δείχνει μία οπτασία που θύμηση αρχαίο έλληνα σοφό !Οι Αρχαίοι έλληνες θεοί στον χώρο? Η λήψη και η οπτασία έγιναν στο εσωτερικό της σπηλιας του Νταβέλη στην πέντελη

ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΟ-ΓΡΗΓΟΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΌ ΥΛΙΚΌ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2025

ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ ΗΕΤΙΩΝΕΙΑΣ ΠΥΛΗΣ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ-ΠΕΙΡΑΙΑ

 













Ο αρχαιολογικός χώρος της Ηετιώνειας Πύλης βρίσκεται στον λόφο Καστράκι της Δραπετσώνας και αποτελεί μέρος των τειχών του αρχαίου λιμένος του Πειραιά.
Προέλευση Ονόματος:
Η πύλη ονομάστηκε προς τιμήν του μυθικού ήρωα Ηετίωνα του Πειραιέως. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Ηετίων κυρίευσε την πόλη του Πειραιά.
Τοποθεσία και Προστασία:
Βρίσκεται στα δυτικά του αρχαίου λιμένα του Κανθάρου (το σημερινό κεντρικό λιμάνι του Πειραιά) και είχε ως σκοπό την προστασία του.
Ιστορικά Στοιχεία και Κατασκευή:
  • Αρχική Ιδέα: Ο Θεμιστοκλής έπεισε τους Αθηναίους να οχυρώσουν τον Πειραιά (γύρω στο 482 π.Χ.) για να αντιμετωπίσουν πιθανή επίθεση από ξηράς.
  • Χρονολόγηση: Η κατασκευή της πύλης ξεκίνησε τότε και συνεχίστηκε επί Κίμωνα και Περικλή. Η χρονολόγηση των σωζόμενων οχυρώσεων καλύπτει διαφορετικές φάσεις, από τον 5ο π.Χ. αιώνα έως το τέλος του 3ου π.Χ. αιώνα.
  • Λειτουργία: Η πύλη κατασκευάστηκε το 411 π.Χ. και ήταν μία από τις δύο εισόδους της οχυρωμένης πόλεως του Πειραιά, από την οποία διέρχονταν αποκλειστικά στρατιωτικές δυνάμεις.
  • Σημασία: Τα Θεμιστόκλεια τείχη, μέρος των οποίων είναι η Ηετιώνεια Πύλη, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα έργα της αρχαίας ελληνικής οχυρωματικής.

Ορατά Ευρήματα και Φάσεις:
Ο χώρος στο Καστράκι είναι ο μεγαλύτερος επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος του Πειραιά. Εκεί διακρίνονται (με τη βοήθεια βέβαια των αρχαιολόγων) τα Θεμιστόκλεια και τα Κονώνεια τείχη, καθώς και ύστερες ρωμαϊκές κατασκευές, οι οποίες είναι κυκλικές σε αντίθεση με τις ορθογώνιες ελληνικές.
Αποκατάσταση και Ανάδειξη:
  • Καταστροφή: Η αρχική οχύρωση ήταν φανερή μέχρι τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, οπότε οι βομβαρδισμοί και το μπάζωμα της περιοχής κατέστρεψαν και εξαφάνισαν μεγάλο μέρος του μνημείου.
  • Εργασίες: Την περίοδο 1997-2001 πραγματοποιήθηκαν εργασίες αποκάλυψης, αποκατάστασης και ανάδειξης του χώρου σε δύο φάσεις, με την επίβλεψη του εφόρου της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας Πειραιά κ. Σταϊχάουερ, της αρχαιολόγου κ. Αγγ. Πούλιου, της αρχιτέκτονος κ. Φ. Καρασσάβα και του ειδικευμένου συνεργείου του κ. Ζ. Κουσνέρεφ.
  • Χορηγοί: Σημαντική ήταν η βοήθεια και η γενναία χρηματοδότηση από χορηγούς, όπως ο κ. Ι. Πολυχρονόπουλος και ο ΟΛΠ (Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς). 
  • ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΟΘΩΜΑΝΙΚΟ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

 





Εδώ θάφτηκαν μουσουλμάνοι κάτοικοι, οι οποίοι είχαν πέσει θύματα της χολέρας του 1854. Αργότερα, ο χώρος χρησιμοποιήθηκε για την ταφή Τούρκων στρατιωτών που σκοτώθηκαν ή πέθαναν ως αιχμάλωτοι κατά τους Βαλκανικούς Πολέμους, τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο.
Ο χώρος δεν είναι επισκέψιμος όλες τις ώρες. Στην είσοδο αναγράφεται, σε ελληνικά και τουρκικά, ο τίτλος: «Τουρκικόν Στρατιωτικόν Νεκροταφείον».
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

ΕΡΕΥΝΑ: ΦΩΤΑ ΣΤΟ ΟΡΟΣ ΑΙΓΑΛΕΩ


Η παραφιλολογία που συνδέει τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες με τα UFO και τα «μαύρα ελικόπτερα» υποστηρίζει ότι αυτά τα ελικόπτερα εμφανίζονται σε σημεία όπου έχουν αναφερθεί παρατηρήσεις ΑΤΙΑ, συχνά χωρίς διακριτικά
. Αυτή η θεωρία αναφέρεται σε ένα τμήμα της αμερικανικής ουφολογίας, με το φαινόμενο να παρατηρείται από τη δεκαετία του 1970. Το SH-60/UH-60 Black Hawk είναι ένα επίσημο στρατιωτικό ελικόπτερο, αλλά τα «μαύρα ελικόπτερα» της θεωρίας, τα οποία εικάζεται ότι συνοδεύουν UFO, δεν σχετίζονται με αυτό το ελικόπτερο ή με άλλα επίσημα μοντέλα όπως το OH-58D Kiowa Warrior, παρά την ύπαρξη αυτών των τύπων ελικοπτέρων. 
Θεωρία των «μαύρων ελικοπτέρων»
  Η θεωρία αναφέρει ότι μαύρα ελικόπτερα, χωρίς διακριτικά, εμφανίζονται σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου έχουν αναφερθεί παρατηρήσεις ΑΤΙΑ.οπώς το δικό μας  Ορισμένοι θεωρούν ότι αυτά τα ελικόπτερα αποτελούν μέρος μιας απόπειρας συγκάλυψης, ενώ άλλοι τα παρουσιάζουν ως συνοδευτικά των ίδιων των UFO. Το φαινόμενο παρατηρείται στις ΗΠΑ από το 1970 και αργότερα σε άλλες φιλικές χώρες.Ιστορικό συμβάν: Το περιστατικό Cash Landrum το 1980 αναφέρεται ως ένα από τα πιο γνωστά συμβάντα που περιλαμβάνει «μαύρα ελικόπτερα». 

Επίσημα αμερικανικά ελικόπτερα μαυρού χρώματος στην Ελλάδα.
  • Black Hawk: Το UH-60 Black Hawk είναι ένα στρατιωτικό ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων, εξοπλισμένο με αμυντικά συστήματα όπως το ραντάρ AN/APR-39, αλλά δεν ταυτίζεται με τα «μαύρα ελικόπτερα» των θεωριών.
  • Kiowa Warrior: Τα επιθετικά ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior είναι ελικόπτερα αναγνώρισης, αλλά επίσης δεν αντιστοιχούν σε αυτά της λήψης. 

 

ΝΑΟΣ ΠΑΜΜΕΓΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ (ΠΕΔΙΟ ΑΡΕΩΣ)

 

 



 









Ο Ιερός Ναός Παμμεγίστων Ταξιαρχών στο Πεδίον του Άρεως είναι μια ιστορική, μεσαιωνική εκκλησία στην Αττική, αφιερωμένη στους Αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ. 

Ιστορία και Αρχιτεκτονική
Ο ναός χρονολογείται από τον 16ο ή 17ο αιώνα και είναι κτισμένος πάνω στα θεμέλια παλαιότερου ναού. Βρίσκεται εντός του πάρκου του Πεδίου του Άρεως, κοντά στο μνημείο των Ιερολοχιτών. 
Αρχιτεκτονικά, πρόκειται για ναό σταυροειδή, ο οποίος διαθέτει κυλινδρική καμάρα αντί για τον συνήθη τρούλο. Η τεχνοτροπία του είναι ασυνήθιστη για τα κλασικά βυζαντινά πρότυπα, καθώς φέρει επιρροές από την Ευρώπη και την εποχή των Βαυαρών και του Όθωνα, δίνοντάς του έναν ιδιαίτερο αναγεννησιακό χαρακτήρα. 
Σημαντικά Στοιχεία και Μνημεία
Ο ναός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ιστορία της Σχολής Ευελπίδων και τη Φιλική Εταιρεία.
Στον περίβολό του φυλάσσεται το κενοτάφιο του Αλέξανδρου Υψηλάντη, ηγετικής μορφής της Φιλικής Εταιρείας. Το μνημείο αυτό ανεγέρθηκε το 1869 και αποτελεί έργο του γλύπτη Λεωνίδα Δρόση, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Χριστιανού Χάνσεν. 
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

ΤΑΞΙΔΕΥΩΝΤΑΣ ΣΕ ΑΛΛΕΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΕΛΛΑ (ΠΕΙΡΑΙΑΣ)


 

Είναι γνωστό ότι το κυρίως μεταπέδιο δράσης μου στο χώρο του μυστηρίου, είναι ο Πειραιάς και η περιφέρεια του. Με την έννοια “μεταπεδίο”, εννοώ ένα χώρο που μπορούμε να κινηθούμε σε πολλά επίπεδα ύπαρξης, αντίληψης και δράσης. Φυσικά και στο μεταπεδίο μου, και όχι μόνο, έχω δράσει εναντίον των εχθρών της συνανθρωπότητας. Σε κάποιες από τις δράσεις μου, στην περιοχή της Καστέλας, οι συνεργάτες μου και εγώ, αγγίξαμε τα όρια άλλων πραγματικοτήτων και άλλων χωρόχρονων, όπως σε μια συγκεκριμένη κεντρική οδό - μεγάλο στενό. Στον αναγνώστη θα πω, ακριβώς επειδή δεν θα αναφέρω το όνομα του δρόμου, ότι μπορεί να θεωρήσει ότι θέλει. Θα πω μόνο πως στην συγκεκριμένη οδό, κάτω από συγκεκριμένες διαδικασίες που ονομάζω “Μετάπολις” και “Χωροβασία”, η φωτογραφική μηχανή, υπό συνθήκες άλλων πραγματικοτήτων, κατάφερε να αποδώσει τα εξής φωτογραφικά στοιχεία και φαινόμενα:

Μια φωτογραφία με ένα ιπτάμενο φωτεινό κεφάλι που μπορείτε να βρείτε στο παράκατω link και έχει δημοσιευτεί και σε άλλους χώρους έρευνας,

 

Καθώς και μια φωτογραφία με το “παράξενο φως της Καστέλας” που θα τη βρείτε και αυτή στο παραπάνω link

Μπορεί να μην αναφέρω τον συγκεκριμένο δρόμο, όμως περίπου από κάτω του, υπάρχει ένας άλλος δρόμος στην Καστέλα, που ονομάζεται οδός Δράκου. Ο λόγος που προσέγγισα τον συγκεκριμένο δρόμο, ήταν ένα παλιό ερείπιο που η νεομυθολογία και οι θρύλοι το θέλαν στοιχειωμένο. Κάτω από τις παραπάνω τεχνικές, εντοπίσαμε την οδό Δράκου που κανονικά βρίσκεται στην κάτω πλευρά της Καστέλας, στην θέση του Τουρκολίμανου, να έχει μεταφερθεί στην πάνω πλευρά, στο ύψος του ξενοδοχείου Cavo Doro . Το φαινόμενο αυτό παρατηρήθηκε τουλάχιστον τέσσερις φορές, από μια πλειάδα συνεργατών - μαρτύρων. Ότι το φαινόμενο υπήρξε πραγματικό και ότι η οδός στην πάνω πλευρά λειτουργούσε ως ένα είδος πύλης, προς άλλες πραγματικότητες και χώρους, το επιβεβαίωνε στον ίδιο μου τον εαυτό (βλέπετε, είμαι πιο δύσπιστος και από τον άπιστο Θωμά), η παρουσία των μαρτύρων καθώς και το φωτογραφικό υλικό που είχα αποτυπώσει. Στην συγκεκριμένη, μυστική οδό συνέβησαν και άλλα δυο σημαντικά φαινόμενα, όπως ένα παλιό εγκαταλελειμμένο ερείπιο που βρισκόταν στην μέση ενός τρίστρατου και που πολλές φορές εμφανιζόταν με διαφορετική αρχιτεκτονική δομή, για να επανέλθει την επόμενη μέρα στην γνώριμη του όψη. Στο τέλος της συγκεκριμένης οδού, υπήρχε μια παλιά εγκαταλελειμμένη μονοκατοικία της δεκαετίας του ΄70, στην οποία είχαν παρατηρηθεί φαινόμενα που η συμβατική λογική δεν μπορούσε να εξηγήσει, όπως να υπάρχουν φώτα στο εσωτερικό του και ήχος, σαν οχλαγωγία που θύμιζε παρέλαση του ΄40, ενώ το ίδιο το σπίτι, οι είσοδοι του και τα παράθυρα του, ήταν πάντα σφραγισμένα κλειστά, δεν είχε ρεύμα και στις πόρτες του υπήρχαν ακόμα τα χαρτιά της διακοπής ηλεκτροδότησης. Αυτά είναι ορισμένα φαινόμενα που έλαβαν χώρα στην περιοχή της Καστέλας, κατά τις δράσεις μου εκεί, πάντα φυσικά υπέρ της συνανθρωπότητας και πράττοντας τις προαναφερθείσες τεχνικές.

ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

 

 

ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΤΡΥΦΩΝΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ ΑΘΗΝΑ

 

 

 

 


 



Η πλούσια ιστορία του ναού του Αγίου Τρύφωνα παραμένει άγνωστη. Σύγχρονοι θρύλοι και προφορικές παραδόσεις θέλουν την εκκλησία να ανεγέρθηκε το 1875 από την οικογένεια Δημητρέλλη, η οποία είχε εγκατασταθεί στην περιοχή. Μια οικογένεια που ευτύχησε να ακμάσει και συνέδεσε το όνομά της με την ευρύτερη περιοχή.

Ο Άγιος Τρύφωνας είναι ο προστάτης των κηπουρών και των αμπελουργών. Η σύνδεση αυτή εξηγεί τους ανθόκηπους που υπήρχαν γύρω από τον ναό παρά το γεγονός ότι η περιοχή παρέμενε δυσπρόσιτη.
Επιπλέον, στη θέση της σημερινής εκκλησίας υπήρχε μεσαιωνικός ναός, του οποίου τα ίχνη χάθηκαν οριστικά πριν από το 1900. Αργότερα, στις αρχές της δεκαετίας του 1930, υπηρέτησε τον Άγιο Τρύφωνα μία σπουδαία εκκλησιαστική φυσιογνωμία: Ο αρχιμανδρίτης Παρθένιος Φωτιάδης, κληρικός μεγάλης μόρφωσης και με πλούσια εθνική δράση.
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ
 
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΦΩΤΕΙΝΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΑ ΤΟ ΝΑΟ ΕΔΩ 

Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2025

ΘΕΟΔΟΣΗΣ ΚΟΨΙΔΑΣ ΕΝΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΣ ΖΩΗΣ!

 

 


 

 

 Τον Θεοδόση Κοψιδά τον γνώρισα πολύ μικρός, ως οικογενειακό φίλο, και μου στάθηκε σαν φίλος αλλά και δάσκαλος επί χρόνια. Ήταν αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού και πέρασα πολλά Σαββατοκύριακα σε λέσχες αξιωματικών του Π.Ν.

Από μικρός με μάθαινε τεχνικές ελληνορωμαϊκής πάλης, καθώς ήταν παλαιστής ελληνορωμαϊκής. Χαρακτηριστικά, με έπιανε από το αφτί και μου έκανε μια τεχνική της ελληνορωμαϊκής που έσφιγγε το στομάχι του και μου έλεγε «Βάρα!». Κι εγώ όταν τον βαρούσα γροθιές, δεν καταλάβαινε τίποτα. Τότε μου έλεγε: «Μάθε τους, σπουργίτη, να μην τα βάζουν με τα σιδερά!».
Επίσης, είχε μία τεράστια αποθήκη με λογής πράγματα. Πολλές φορές με έπαιρνε μαζί του, με έβαζε και έκανα δουλειές—όπως να πλένω το αμάξι του—και μετά με πήγαινε μέσα στην αποθήκη και μου έλεγε: «Εντάξει, δούλεψες. Πες μου τι θες να σου δώσω από εδώ;».
Ασχολήθηκε και με την πολιτική. Ήταν επί χρόνια σύμβουλος στον Δήμο Πειραιά. Κάπως έτσι βρέθηκα από μικρή ηλικία καλεσμένος μαζί του σε δεξιώσεις πολιτικών και πολλών επισήμων της χώρας. Επίσης, ένα από τα γραφεία του στον δήμο ήταν εκεί που μάζευε τα παλιά αυτοκίνητα ο δήμος. Πάλι με έπαιρνε μαζί του, μου έδινε εργαλεία και με έστελνε να ξυλίσω από τα παλιά αμάξια ό,τι ήθελα.
Στα δώδεκα μου με έβαλε στο εσωτερικό υποβρυχίου, ώστε να δω πώς είναι ένα υποβρύχιο από κοντά, και με ανέβασε στο παροπλισμένο πλοίο —τότε του πειράματος της Φιλαδέλφειας— και το εξερεύνησα. Επί ώρες έπαιζε μαζί μου φλίπερ. Επίσης, κάποτε μου έφερε δώρο ένα σκαλιστό ξύλινο ντόμινο και καθόταν μαζί με εμάς τα πιτσιρίκια και έπαιζε ντόμινο.
Από μένα ζητούσε πάντα να λειτουργώ με κανόνες και πειθαρχία.
Όμως, έκανε και πράγματα καθαρά ανθρώπινα για μένα. Στα 8 μου έκανα ένα χειρουργείο. Όταν βγήκα από το χειρουργείο, δεν έφυγε από δίπλα μου. Με κρατούσε από το χέρι κι εγώ, από τον πόνο, με το άλλο χέρι κρατούσα τον σκελετό του μεταλλικού κρεβατιού. Από τον πόνο, μάλιστα, στράβωσα τον σκελετό του κρεβατιού. Τότε κατάλαβε το μέγεθος του πόνου και πήγε να ζητήσει εξηγήσεις. Εκεί έμαθε ένα τρομερό λάθος των γιατρών: ότι, ναι μεν με είχαν χειρουργήσει και αναισθητοποιήσει κατά το χειρουργείο, αλλά από ιατρικό λάθος δεν μου είχαν δώσει παυσίπονα. Με είχαν κόψει επιμελέστατα, με είχαν ράψει, αλλά ουδέποτε μου χορηγήθηκε παυσίπονο. Φυσικά και το Γενικό Αθηνών «σηκώθηκε στον αέρα».
Επίσης, ένα σπουδαίο πράγμα που έκανε —και ίσως και πολύ αντρικό— ήταν το εξής: Ήμασταν μέσα στο αμάξι του, όταν τέσσερις αλήτες έξω από το αμάξι άρχισαν να βρίζουν με πολύ πρόστυχα λόγια εμένα και την αδελφή μου (ήμασταν μόνο 8 χρονών εγώ και 11 η αδελφή μου). Ο Θεοδόσης εκείνη τη μέρα ήταν με ισχυρή ψύξη. Με δυσκολία κινούσε τα χέρια του και δεν μπορούσε να στρίψει δεξιά το κεφάλι του. Όμως βγήκε από το αμάξι. Ουσιαστικά, γνωρίζοντας ότι ήταν τέσσερις κι αυτός μόνος, σχεδόν ανήμπορος, βγήκε για να υπερασπιστεί τα δυο πιτσιρίκια. Γνωρίζοντας ότι οι άλλοι ήταν πιο πολλοί, γνωρίζοντας ότι δεν μπορούσε να παλέψει καν όπως έπρεπε, βγήκε.
Αυτός ήταν ένας από τους δασκάλους μου στη ζωή και ήταν τιμή μου που περπάτησε πλάι μου.
 
 
 
ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ 

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2025

ΠΕΡΙ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

 

 


 

 

 Πολύ συχνά θεωρούν ότι είμαι παιδί και μαθητής του Γιώργου Μπαλάνου. Το ποιοι ήταν δάσκαλοί μου θα το καταλάβετε στο τέλος αυτού του κειμένου. Όντως, μεγάλωσα στον χώρο της έρευνας, μην πω πώς εκεί γεννήθηκα. Από παιδί θυμάμαι ανθρώπους του χώρου της έρευνας να μπαίνουν στο σπίτι μου ή να πηγαίνω στο δικό τους με τους δικούς μου. Όντως, ο Γιώργος Μπαλάνος μαζί με τη γυναίκα του Τζίνα Μπαλάνου έρχονταν στο σπίτι μου κι εγώ πήγαινα στο δικό τους. Μάλιστα, το πρώτο πράγμα που μου χάρισε ο Γιώργος Μπαλάνος μαζί με τη γυναίκα του Τζίνα Μπαλάνου ήταν το γραφείο του —που ήταν το πρώτο μου γραφείο— σε ηλικία 7 ετών και ένας κουμπαράς-κουκουβάγια που είχαν φτιάξει με τα χέρια τους. Ωστόσο, δεν ήταν ο μόνος που ο πατέρας μου δεχόταν στο σπίτι από τον χώρο της έρευνας. Υπήρχαν και άλλοι, π.χ. ο ερευνητής Σωκράτης Αικατερινίδης, ο Ευάγγελος Κανίδης, μέλος της Ε.Π.Ε.Α.Ν. και Τ.Ε.Μ., και άλλοι.

Στο σπίτι του Γιώργου Μπαλάνου πηγαίναμε εγώ και η δική μου (οικογένεια) τακτικά, έως την ημέρα που έφτιαξε τα γραφεία τής "Logus7" στη λεωφόρο Υμηττού, όπου η μητέρα μου, εγώ και ο πατέρας μου βοηθήσαμε στη μετακόμιση. Από τα 16 έως τα 20, πήγα στα νέα γραφεία μόνο 3 φορές! Βλέπετε, εκείνη την εποχή εγώ ασχολούμουν με τον αθλητισμό και τη θεατρική σχολή! Στο θέατρο υπήρχε η Έφη Καπινιάρη, σκηνοθέτης κ.λπ. Εκείνη με ώθησε να κάνω το πρώτο συγγραφικό μου έργο στο κοινό για λογαριασμό του θεάτρου! Δεν ξεκίνησα να γράφω, κύριοι, για UFO, αλλά σατιρικά έργα-δοκίμια, οπότε μην πουλάτε κάποιοι ότι είμαστε και δικά σας παιδιά ή ότι ξεκινήσαμε από εσάς!!! Πριν από αυτό, υπήρχε ένας ιερωμένος που τουλάχιστον μέχρι τα δεκατρία μου μιλούσα μαζί και για θέματα έρευνας. Ο ιερέας βρισκόταν στον ναό Ευαγγελίστριας στην Νεάπολη Νίκαιας. Οι συμμαθητές μου Παντελής Στρατής καθώς και Αντώνης Μεγαλοοικονόμος θα θυμούνται ότι τον πήρα μαζί μου στον ιερέα ώστε να λύσουμε θέματα σχετικά με την εξωγήινη ζωή και αν ήταν χριστιανικά όντως αυτά που έλεγα από τότε. Η απάντηση του ιερέα προς τους συμμαθητές μου ήταν: «Ο Θεός βρίσκεται στον ουρανό, η βασιλεία Του βρίσκεται στον ουρανό, άρα έξω από τη γη υπάρχει..Δηλαδή, έξω από τη γη. Άρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένας εξωγήινος», είπε γελώντας στους μικρούς συμμαθητές μου! Στα δεκαεννιά μου στρατεύτηκα. Εκεί έμαθα τεχνικές Ψ.Ε.Π. (Ψυχολογικές Επιχειρήσεις) – Στρατηγική και άλλα, λόγω της θητείας μου, της θέσης που είχα αλλά και των στρατιωτικών σχολών-σχολείων. Οπότε, κύριοι της έρευνας, μην θεωρείτε ότι μας διδάξατε κι άλλες τεχνικές Ψ.Ε.Π. και λοιπά. Στη θητεία μου γνώρισα τον Ανδρέα Α. Ιππότη, Ναΐτη, που με δίδαξε τους κανόνες του ιπποτισμού της Ιθικης και άλλα. Η επαφή με αυτόν τον άνθρωπο, που προσωπικά τον θεωρώ δάσκαλο, διατηρήθηκε έως τον θάνατό του στα 27 χρόνια μου!
Πάμε τώρα και στον χώρο της έρευνας. Ξεκίνησα όχι ψάχνοντας την Πεντέλη ή κάποιο μέρος που αναφέρονταν άλλοι, ακόμα και ο πατέρας μου, αλλά τον Πειραιά, τη Νίκαια και τις περιοχές που μεγάλωσα. Η πρώτη ομάδα έρευνας δεν ήταν κάποιοι από τον χώρο της έρευνας, αλλά οι φίλοι μου από το λύκειο, που τους οργάνωσα και φτιάξαμε την πρώτη ομάδα! Φυσικά και είχα επαφή με ανθρώπους δύναμης —ο αναγνώστης το κατανοεί από κείμενά μου— όμως αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν επαφή με ανθρώπους του χώρου της έρευνας και το μόνο που τους συνέδεε με την έρευνα ήμουν εγώ!
Δημόσιο βήμα δεν μου έδωσε κανείς από τον χώρο της έρευνας. Το πολύ-πολύ να έπαιρναν στοιχεία από τις έρευνές μας και να τα πουλάγανε σε κοινό και συνεργάτες για δικές τους! Ή να καπηλεύονταν την ύπαρξη του πατέρα μου, ότι δήθεν τον ξέρουν ή τον έχουν συναντήσει. Φυσικά και γελάω με τα ερευνητακια της πλάκας. Ο πατέρας μου επί χρόνια ταξίδευε και ερχόταν στην Ελλάδα δυο μήνες. Όντως έκανε έρευνες και στο εξωτερικό. Πώς ακριβώς, κύριοι που έχετε φορέσει τον μανδύα της προπαγάνδας, τον ξέρατε και ποιος είναι ο πατέρας μου, επειδή τον συναντήσατε σε ένα γραφείο μερικές φορές; Ξέρατε τι έρευνες έκανε; Έκανε έρευνα στις Βερμούδες, στην Καραϊβική, έφτασε μέσω των ταξιδιών του έως την Αλάσκα. Οι φωτογραφίες υπάρχουν, όταν κάποιοι δεν είχατε πάει πέρα από την Αττική. Επίσης, μέχρι τα 76 του έκανε έρευνα και διασκέδαζε τον βυθό με την ομάδα ΟΥΠΑ (ΟΜΑΔΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΩΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΩΝ ΑΒΥΣΟΥ). Ήταν δύτης, σπηλαιολόγος, ερευνητής και εξερευνητής που έφτασε να ψάξει, όταν ταξίδεψε στην Αμερική, τον Αμαζόνιο! Μήπως παίζατε μπάλα και μαζί και δεν μας το λέτε και αυτό! Αλλά ας επανέλθουμε όμως στο δημόσιο βήμα! Ο πρώτος άνθρωπος που μας έδωσε δημόσιο βήμα...ήταν ο νέος τότε δημοσιογράφος Φίλιππος Καμπούρης. Κάνοντας έρευνα ένα βράδυ στην περιοχή του Φιλοπάππου, πέσαμε πάνω στο συνεργείο του που έψαχνε τις σπηλιές του Φιλοπάππου. Έτσι, με τη συζήτηση βρέθηκα να έχω δημόσιο βήμα και μετέπειτα ο Φίλιππος μάς έδωσε και βήμα να βγάλουμε τις τότε δικές μας έρευνες δημόσια, που κάποιοι τρέξατε να τις καπηλευτείτε. Τότε, και μετά από αυτές τις εκπομπές, ο Γιώργος Μπαλάνος έβαλε δημόσια τον πατέρα μου και μένα σε φωτογραφία, μιλώντας δημόσια για μένα και τον πατέρα μου!
Δημόσιο βήμα στο κομμάτι της προπαγάνδας, των Ψ.Ε.Π. (Ψυχολογικών Επιχειρήσεων) και της κατασκοπείας μού έδωσε πρώτη φορά το περιοδικό ΑΒΑΤΟΝ και ο εκδότης Στέφανος Έλμαζις.
Ουδέποτε έκανα κοινές έρευνες με τον Γιώργο Μπαλάνο. Μια φορά συναντήθηκε τυχαία η δική μου ομάδα με τη δική του κάπου στην Αθήνα, οπότε μην ταυτίζετε τους δικούς μου τρόπους έρευνας με τους δικούς του.
Μεγάλωσα με συγγραφείς από τον πατέρα μου, όπως ο Άρθουρ Κλαρκ, ο Όσκαρ Ουάιλντ,  . Ουδέποτε ασχολήθηκα με τον Λάβκραφτ. Από τη μητέρα μου, με τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα, τον Καμύ.
Δηλώνω δημοσίως ότι σέβομαι το ιδεώδες του χριστιανισμού και τα αρχαία ελληνικά ιδεώδη, σε αντίθεση με τον Μπαλάνο.
Στον χώρο του αποκρύφου είχαμε αντίθετες κατευθύνσεις. Εγώ από μικρός, χάρη στον πατέρα μου, λάτρευα την Αλίκη Μπέιλη, την Ντιόν Φόρτσιουν, όχι τον Άλιστερ Κρόουλι! Τον Επίκουρο, τον Πλάτωνα, τον Πυθαγόρα, λόγω μητέρας και το ιπποτικό ιδεώδες λόγω του Ανδρέα Α.
Δασκάλους μου θεωρώ μόνο τον πατέρα μου, τη μητέρα μου, τους στρατιωτικούς που με εκπαίδευσαν σε Ψ.Ε.Π. κ.λπ., τον Ανδρέα Α., τον πάππου μου Γρηγόριο Τσουκαλά που αφιέρωνε ώρες να μιλά για τον πόλεμο και τη Σμύρνη ώστε να μάθω ιστορία και παρασκήνιο. Τον Θεοδόση Κοψιδά, φίλο και αξιωματικό του πολεμικού ναυτικού που με έμαθε πολλά. ΜΗΝ ΚΑΠΗΛΕΥΕΣΤΕ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΜΟΥ, ΚΥΡΙΟΙ. ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΩ ΠΟΤΕ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΠΑΙΔΙ...
Υ.Γ. Ο πατέρας μου μπορεί να ήταν ένας φιλήσυχος άνθρωπος, ένας καλός λυκοσκύλακος, αλλά εγώ δεν είμαι έτσι. Εγώ όταν κάποιος πάει να απλώσει το ξερό του σε ζωτικό μου χώρο, φροντίζω να δαγκώσω και πολύ άσχημα.


ΓΡΑΦΕΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

ΕΡΕΥΝΑ Ε.Π.Ε.Α.Ν ΤΜΗΜΑ ΑΣΥΝΗΘΗΣΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΤΟΜΕΑΣ Τ.Ε.Μ ΤΜΗΜΑ ΕΞΩΓΗΙΝΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ


















Στο όρος Αιγάλεω έχουν αναφερθεί παράξενα φώτα, αστραπές και φαινόμενα. Ο ιδρυτής και διευθυντής του Τμήματος Ασυνήθιστων Φαινομένων, Γρηγόρης Τσουκαλάς, μαζί με τον υπεύθυνο εναερίων φαινομένων και διευθυντή του επανιδρυόμενου τμήματος Τ.Ε.Μ. (Τμήμα Εξωγήινων Μελετών, ως τομέα Τ.Ε.Μ. του Τμήματος Ασυνήθιστων Φαινομένων), βρέθηκαν στον χώρο. Εξέτασαν με επιστημονικά όργανα τις όποιες θεωρίες. Οι φωτογραφίες είναι μέρος της έρευνας που σε σύντομο χρονικό διάστημα θα δημοσιευτεί το όλο χρονικό της.